DDP - Wycieczka do Parku Mużakowskiego

9 czerwca Seniorzy i ich opiekunowie mieli okazję zwiedzić Krajobrazowy park Hermanna von Pücklera w Bad Muskau, znany po polskiej stronie pod nazwą Parku Mużakowskiego, który należy do najwybitniejszych osiągnięć europejskiej architektury ogrodniczej dziewiętnastego stulecia.

W upalny czerwcowy dzień cześć grupy w chłodzie kilkusetletnich drzew , spacerkiem zwiedzała polską stronę Parku . Mijając kolejne lasy, kwieciste łąki, podziwialiśmy przepiękne krajobrazy i urocze zakątki! W tym samym czasie druga część grupy korzystała z przewozów bryczkami.

Traktem nad rzeką wróciliśmy do głównej alei, która poprowadziła nas do pieszego przejścia granicznego. Po stronie niemieckiej zobaczyliśmy zupełnie inny charakter parku - przycięta trawa, krzewy, metalowe mostki i kładki ozdobione kwiatami. Idąc od strony oranżerii , podziwialiśmy różane klomby a dalej stajnie w których urządzono małe muzeum powozowni.

Dalej roztacza się przepiękny widok - odbita w wodzie wysoka wieża starego pałacu, rezydencji rodu Pückler-Muskau.a wokół rozciągający się ogród w stylu pleasure-ground przecina malowniczo ukształtowana Nysą Hermanna - specjalnie przekopana sztuczna odnoga rzeki.

Obchodząc te urocze zakątki, polanki wśród kwiatów, podziwiamy jeszcze kwitnące azalie i rododendrony a potem nadrzeczną trasą wracamy na polską stronę.

Utrudzeni wędrówkami ale również zauroczeni krajobrazem Parku w błogich promieniach słońca odpoczywaliśmy na leśnej polanie. O, jak bardzo wszystkim smakowały pieczone kiełbaski, ogóreczki i słodkie bułeczki ! Kiedy nabraliśmy sił to przyszła pora na wspólne śpiewy i dzielenie się wrażeniami, które jeszcze długo były omawiane w podróży powrotnej!

Dziękujemy organizatorowi, którym było Lubuskie Stowarzyszenie Wsparcia Opiekunów i Osób Dotkniętych Chorobą Alzheimera za - zorganizowanie dnia pełnego wrażeń i poznania jednego z najpiękniejszych zakątków ziemi lubuskiej!