Przetarg na "Remont odtworzeniowy Stołówki, WC oraz WC dla niepełnosprawnych"

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I.1) NAZWA I ADRES:
Miasto Zielona Góra - Centrum Usług Opiekuńczych
ul. Witebska 2, 65-634 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. (+48) 68 454 63 60, faks (+48) 68 454 63 60, Adres strony internetowej Zamawiającego: www.cuo.zgora.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Centrum Usług Opiekuńczych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego:
remont odtworzeniowy stołówki, WC oraz WC dla niepełnosprawnych przy ul. Witebskiej 2 w Zielonej Górze.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia :
1.Przedmiotem zamówienia jest remont odtworzeniowy stołówki, WC oraz WC dla niepełnosprawnych przy ul. Witebskiej 2 w Zielonej Górze
2.Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (STWiPOR) stanowiącą załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ;
3.W zakres prac objętych przedmiotem zamówienia wchodzą:
3.1. Stołówka;
- wymiana posadzki
- wymiana grzejników
- wymiana osprzętu oświetleniowego ( lampy )
- wymiana płytek na ścianach ( wydawalnia posiłków )
- roboty malarskie (wraz z aranSacją ściany zachodniej wewnętrznej do wykonania zgodnie z załączonym rysunkami stanowiącymi załącznik Nr 12 do niniejszej SIWZ)
3.2. WC (męskie)
- wymiana posadzki
- wymiana grzejnika
- wymiana płytek na ścianach
- wymiana osprzętu oświetleniowego (lampy )
- wymiana osprzętu sanitarnego ( miski ustępowe, sedesy, umywalki, pisuar, baterie)
- roboty malarskie
3.3. WC (damskie)
- przystosowanie dla osób niepełnosprawnych na wózkach
- wymiana posadzki
- wymiana grzejnika
- wymiana osprzętu oświetleniowego ( lampy )
- wymiana stolarki drzwiowej ( poszerzenie wejścia)
- wymiana osprzętu sanitarnego ( miska ustępowa, sedes, umywalka, bateria)
- montaS wsporników dla osób niepełnosprawnych
- roboty malarskie.
3.4. Szczegółowy zakres robót zawarty jest w STWiOR, o której mowa w pkt 3.2. SIWZ oraz kosztorysie ofertowym robót budowlanych , instalacyjnych - stanowiącym załącznik Nr 9 do niniejszej SIWZ;
3.5. Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje również:
3.5.1. organizację, zagospodarowanie i utrzymanie zaplecza budowy, roboty przygotowawcze i porządkowe;
3.5.2. pełnego ubezpieczenia budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
3.5.3. zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych odbiorów;
3.5.4. ponoszenie kosztów związanych ze zużyciem wody i energii elektrycznej na potrzeby budowy;
3.5.5. zapewnienie na terenie budowy należytego ładu i porządku, przestrzeganie przepisów BHP oraz utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych i wydzielenie stref bezpieczeństwa;
3.5.6. zapewnienie i ponoszenie kosztów związanych z usunięciem oraz składowaniem materiałów rozbiórkowych i innych odpadów powstałych w czasie realizacji przedmiotu zamówienia;
3.5.7. po zakończeniu robót uporządkowaniu terenu, w terminie nie późniejszym niż termin odbioru przedmiotu zamówienia;
3.6. Wykonawca na wykonany przedmiot zamówienia udzieli gwarancji należytego wykonania robót na okres 36 miesięcy oraz rękojmi za wady robót na okres przekraczający gwarancję o 6 miesięcy;
3.7. Wykonawca winien dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy:
3.7.1. kopię opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości minimum 110 000,00 tys. zł.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.50.00-7, 45.00.00.00-7, 45.44.21.00-8, 45.33.23.00-6, 45.31.00.00-3, 45.43.10.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: zakończenie: 25.07.2010r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium
: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie.

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert do udziału w postępowaniu , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej trzech zadań o minimalnej wartości 80.000,00 zł brutto każde w zakresie budowy lub remontów lub przebudowy budynków użyteczności publicznej udokumentowane, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Ocena spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłoSonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia /nie spełnia.

III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia , w szczególności do kierowania robotami budowlanymi , naleSącymi do właściwej izby samorządu zawodowego, posiadającymi zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo budowlane ( Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz.1118-tekst jednolity z późn. zm.) uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w ograniczonym zakresie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

Ocena spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłoSonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia /nie spełnia

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART.24 UST.1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia warunków udziału w postępowaniu, należy przedłoSyć:

- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia , wykonywanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialne za świadczenie usług ,kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłoSyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia ,
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp,
wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp,
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy , określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający,że

-nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości -wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, śE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
nie dotyczy

III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 ustawy pzp wg załącznika Nr 3 do SIWZ,
- oświadczenie, że wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami lub określi część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom wg załącznika Nr 2 do SIWZ,
- dokładnie wypełniony kosztorys ofertowy ( w polskich złotych , z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) wg załącznika Nr 9 do SIWZ
- zaakceptowany projekty umowy wg załącznika Nr 10 do SIWZ,
- pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne : nie

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia
: przetarg nieograniczony
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert
: najniższa cena
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna : nie

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy
: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić w formie aneksu za zgodą obu stron wyraSoną na piśmie, pod rygorem nieważności.
2. Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści złoSonej oferty w zakresie:
1) w stosunku do terminu realizacji umowy:
- konieczności zlecenia prac dodatkowych w trybie zgodnym z przepisami Ustawy pzp;
- zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań, niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia lub SIWZ;
- zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają;
- gdy organy i instytucje uzgadniające nie wydały uzgodnień w ustawowym terminie;
b) w stosunku do osób:
- zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych;
- zmiany osób realizujących zadania pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ;
c) inne:
- w przypadku zmiany urzędowej stawki VAT;
- w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np. gdy obniży to koszty inwestycji albo skróci czas realizacji);
- zmiany nazwy zadania;
- zmiany cen jednostkowych nowych materiałów ( produktów ) składających się na przedmiot zamówienia nie powodujących zmiany ogólnej wartości umowy;
- zmniejszenia przedmiotu zamówienia, pod warunkiem że z niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji przyczyn wykonanie całości przedmiotu zamówienia napotyka istotne trudności, których przezwyciężenie wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, w takim przypadku Wykonawca może Sądać wynagrodzenia tylko za wykonaną część umowy,
- wystąpienia w trakcie robót kolizji z sieciami lub innymi przeszkodami, które nie były możliwe do przewidzenia po przeanalizowaniu projektu budowlanego, wykonawczego oraz uzgodnień,
- wstrzymania robót lub przerw w pracach , powstałych z przyczyn leSących po stronie Zamawiającego,
- wstrzymania robót , na mocy decyzji organów uprawnionych do wstrzymania lub przerwania robót, z przyczyn niezaleSnych od Zamawiającego lub Wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.cuo.zgora.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego, pokój 3.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
02.06.2010 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego, pokój nr 3. Otwarcie ofert w dniu 02.06.2010 o godz. 09:15, siedziba Zamawiającego pokój nr 2.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach : 30 ( od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/ programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu ( EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


Dyrektor
ElSbieta Sochacka