CUO - XI Lubuski Tydzień Seniora 2009

Tegoroczne obchody Lubuskiego Tygodnia Seniora obchodziliśmy pod hasłem "Młodość przychodzi z wiekiem".
Seniorzy naszej placówki uczestniczyli w uroczystej inauguracji, która odbyła się 5 października w Tetrze Lubuskim. Po oficjalnym rozpoczęciu obchodów Seniorzy, jako pierwsi zielonogórzanie mogli obejrzeć prapremierę spektaklu "Przyjazne dusze".

Przez cały tydzień czekało na Seniorów wiele atrakcji i niespodzianek, przygotowanych przez Centrum Usług Opiekuńczych. I tak od poniedziałku do piątku w stołówce przy ul. Witebskiej serwowane były obiady kuchni śródziemnomorskiej. Seniorzy mieli okazję spróbować dań i smaków typowych dla Francji, Włoch, Hiszpanii... Niespodzianką była przygotowana dla wszystkich specjalna loteria. Do "zdobycia" były prawdziwie włoskie makarony, przepyszne sosy, oliwa z oliwek... Mało tego, stołówka została udekorowana w iście śródziemnomorskim stylu. Na ścianach zawieszono specjalnie przygotowane mapki pokazujące rejony geograficzne i flagi państw. Dekoracje przygotowała młodzież z Ośrodka Terapii Zajęciowej ARKADIA.

Wtorek przeznaczony był dla miłośników podróży. Seniorzy wyjechali na całodzienną wycieczkę do zamku w Książu.
Od pierwszego wejrzenia Zamek urzeka swoim ogromem i ciekawym położeniem. Zbudowany na wzniesieniu, po obu stronach dostarcza prawdziwie górskich krajobrazów. We wnętrzu zachwycają salony barokowe, w tym piękna reprezentacyjna Sala Maksymiliana.

Zwiedziliśmy również tarasy pełne urokliwych zakątków, fontann i rzeźb. Na koniec zwiedzania obowiązkowe dotknięcie niezwykłej skały, które gwarantuje powodzenie i szczęście - skałka "Radczyn" - rzekomo Paniom przynosi radość a mężczyznom chęć do czynów!

W powrotnej drodze z Książa zajechaliśmy do restauracji "Księżyc" w pobliskich Ŝwiebodzicach. Tu zjedliśmy obiad i dzieliliśmy się wrażeniami. Zwiedzając pięknie zagospodarowany teren restauracji, odkryliśmy rajską jabłoń, która podbiła swym uroczym wyglądem nasze serca!

"Co komu w duszy gra, niech gra"!, Na wesoło świętowaliśmy w czwartek spotkanie w Domu Dziennego Pobytu "Nestoria" na osiedlu Pomorskim. Naszymi gośćmi byli Seniorzy z Centrum Usług Socjalnych w Sulechowie, którzy specjalnie na to spotkanie przygotowali występ swojego chóru "Promyki".

Potem należało nabrać sił "smakowych" do dalszej części programu spotkania. Tak więc posilaliśmy się przygotowanym posiłkiem i pyszniutkim ciastem.

Pod kierunkiem instruktorki tańca p. Sylwii ze szkoły tańca Gracja - stawialiśmy pierwsze kroki w rytmie salsy i nie tylko!

Zabawa trwała do późnych godzin wieczornych, chociaż w kolejnym dniu, czekał nas?!....

Bal Seniora 2009

Tydzień Seniora zakończył się w piątek, tradycyjnym, już jedenastym Balem Seniora. Tym razem w Palmiarni bawiło się ok. 200 osób, w tym władze miasta, województwa i sponsorzy.

W tym roku udało się spełnić kilka marzeń Seniorów. Jednym z nich było zaproszenie dla dwóch osób na kolację w Palmiarni z kolei innym marzeniem to bilety na występ Chóru Aleksandrowa! Marzenia zostały "rozlosowane" w loterii! Radość z wygranej była ogromna! A atrakcji jak zawsze nie brakowało do końca Balu. Loterie fantowe, pięciopiętrowy tort, pieczone prosię!...

I Zielonogórski Bachus! - takiego gościa nikt się nie spodziewał! Panie w kolejce ustawiły się do tańca "odbijanego" a potem każdy chciał mieć pamiątkowe zdjęcie z Bachusem...

A zabawa trwała i trwała.. Zespól Helikon bisował na zakończenie i choć było późno, nikomu nie chciało się spać!

Jak powiedział Prezydent miasta - Janusz Kubicki: "Wielu rzeczy możemy Seniorom pozazdrościć a na pewno tego, że tak wspaniale potrafią się bawić".
A co sami Seniorzy mówili? - jaka szkoda, że dopiero za rok spotkamy się ponownie....